اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار

تمام حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار می باشد

اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار

تمام حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار می باشد

اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار

اهداف کلی سازمان بهزیستی :

1. انسجام و ساماندهی خدمات حمایتی و اجتماعی .

2. تکیه برکرامت انسانی و هویت بخشی آحاد جامعه بمنظور توانمندسازی آنان .

3. کاهش آسیب های اجتماعی و خشونت .

4. مقتدرسازی افراد وگروههای اجتماعی .

5. گسترش مشارکت نهادهای مردمی .

6. ارتقاء رفاه ، سلامت روانی اجتماعی و کیفیت زندگی .

7. دستیابی به احساس رضایت از زندگی در حوزه های فردی وخانوادگی و اجتماعی .

8. کاهش وپیشگیری از معلولیتها .

9. تحکیم بنیان و کیان خانواده وتوانمند سازی این نهاد مقدس .

10. توسعه و فرهنگ مشارکت و ایجاد احساس تعلق اجتماعی

بهترین زمان برای تشخیص تنبلی چشم

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

بهرام شریفی رئیس بهزیستی فریدونکنار اظهار کرد: سنین زیر 6 سال بهترین زمان برای تشخیص تنبلی چشم است.

وی با اشاره به اینکه حدود 96 نابینا و نیمه‌بینا جزو مددجویان بهزیستی این شهرستان محسوب می‌شوند، بیان کرد: این افراد در گروه‌های مختلف سنی از کودک یک‌ماهه گرفته تا دانش‌آموزان و بزرگسالان را تشکیل که از خدمات مختلف این سازمان برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار افزود: توزیع لوازم کمک توانبخشی، پرداخت هزینه‌های تحصیلی در دوران دانش‌آموزی و دانشجویی، اختصاص وام و پرداخت کمک‌هزینه مسکن و هزینه‌های درمانی به‌صورت بلاعوض از جمله خدمات مهم اداره بهزیستی فریدونکنار است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش بینایی در این شهرستان، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث نابینایی پیشگیری است که لازم است در این راستا تلاش شود.

شریفی ادامه داد: طرح سنجش بینایی یکی از برنامه‌های اصلی ما در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان است و این بیماری در صورتی که قبل از 6 سالگی تشخیص داده شود، درمان آن امکان‌پذیر است و تشخیص در سن بالاتر یا روند درمان را کند می‌کند یا درمان امکان‌پذیر نمی‌شود.وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 2 هزار کودک زیر 6 سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم مراجعه کردند که حدود 45 مورد مشکوک شناسایی شدند که از این تعداد 15 مورد عینکی شدند و سایرین اقدامات بعدی درمانی آنها مهیا شد.

شریفی ضمن توصیه به خانواده‌ها برای توجه جدی به پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان، گفت: پیشگیری اولیه کمک به درمان کرد و به‌دلیل اینکه بیماری تنبلی چشم در سنین زیر 6 سال درمان می‌شود و با شناسایی به موقع و انجام اقدامات پیشگیرانه شدت نابینایی در افراد کاهش می‌یابد و درمان آسان‌تر انجام می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۳
اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.